Regn,regn,regn......



Har inte gjort något annat än regnat nu på eftermiddagen, här hemma har vi roat oss med att baka chokladbollar efter Leilas recept som kommer här:

Chokladbollar
ca. 15 stycken

100g mjukt smör
1 1/2 dl strösocker
3 dl havregryn
1 tsk vaniljsocker
3 msk kakao av god kvalité
2 msk kallt kaffe


Kokosflingor att rulla i, vi tog dock pärlsocker

Rör smör och socker smidigt i en bunke och tillsätt havrerynen. Blanda sedan ner vaniljsockret och kakaon, och till sist kaffet. Forma bollar och rula i kokos eller strösocker.
Mums filibabba!!!!!
Vad brukar ni rulla era chokladbollar och har ni några andra recept att dela med er av?





Kommentarer
Postat av: Anna

Å, chokladbollar är så gott. Jag minns en gång syrran mixtrade lite med ingredienserna och tog lime istället för choklad. Och så gott det blev! Limebollar, värt att testas :)



sv:Jaa :) hoppas Pia tar med ett kyrkblad till dig!

2009-09-05 @ 11:03:13
URL: http://solflingan.blogg.se/
Postat av: Anna

Nämen taack, hih. Hm, jag är nog så van flätor att jag underskattar det enkla. Jaa.. det hade vart kul att få göra igen. Eller så kanske jag dyker upp i någon annan tidning, vem vet ;) självklart får du länka mig!



Kram

2009-09-08 @ 20:12:11
URL: http://solflingan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0