Kungsmässan

Efter vårt besök på Husknuten, satte vi oss i bilen och begav oss söder ut, med siktet inställt mot Kungsbacka & Kungsmässan. Efter som vi var rejält hungriga blev första målet en trevlig bufférestaurang som serverade texmex, Italiensk & asiatisk buffe´, smakade väldigt gott och Alida åt jättemycket hon med.
Sedan kikade vi i diverse affärer och , vi kom inte hem med så värst mycket shoppingpåsar före löning och allt.....
men det blev bl.a  det här:
image298

Har redan börjat "smygläsa" så smått och den verkar vara en väldigt gripande och fängslande bok.
Boken är skriven av journalisten Lena Katharina Swanberg, som har intervjuat den Kalifornienfängslade svenskan Annika Östberg, som i skrivandes stund suttit inne i ett kaliforniskt kvinnofängelse i 26 år, för ett mord hon inte begått.
Jag är inne i en period nu då jag helst läser biografier, och helst om svenskar som suttit fängslade utomlands.
Tidigare i år läste jag Diplomatdottern - lång väg till frihet, som handlar om svenska Karolina Jonsson som ertappades med nära 5kg knark i tullen på Bankoks flygplats. Även den var väldigt bra.
Nu senast har jag precis läst ut  Iskallt & stenhårt -  mina tjugo år i Texas fängelser av Rickard Flinga, även denna vara bra, men höll inte den höga kvalite´som Diplomatdottern....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0