En helt vanlig dag.....

.......Utan måsten!
Imorse vaknade Alida strax före 6 och ville äta,vilket hon fick sedan vart både hon jag jag alldeles för"pigga" för att somna om så vi gick upp och jag åt frukost och hon fick amma en gång till . Senare slockande hon och sov i över 2 timmar. Under tiden hann jag både plocka ,tvätta 2 maskiner tvätt samt hänga upp den.
Sedan strax före 11 vaknade hon och det var dags för lite lunch. Efter att nästintill matvägrat och inte velat äta vare sig mina hemlagade pastarätter eller 6-månadersburkarna,så  köpte jag sonika hem 4-månaderspuréer. Och idag bestod menyn  av majs&potaitspure´  och  päron&hallonpure´till efterättsom, hon slukade med hull &hår.
Efter att vi båda ätit lunch promenerade vi bort till Wieselgrensplatsen för att hämta ut ett paket som kommit med posten.
Alida passade på att slumra till lite vagnen, hon älskar att sova där. Väl hemma igen åt vi mellis, det blev ett äpple till mig och fruktpure´till Alida.
Sedan lekte vi med den fina bollen med bläckfiskar på som hon fått av mamma(Anna) kusin, Camilla och hennes man Alexander

Så här roligt hade  Alida med bollen:

Den var rätt god att mumsa på ochså!

Tar du emot,mamma????

Imorgon bär det av till Orust för husbygge,bottenplattan ska gjutas. Under tiden ska Alida och jag(Anna) hälsa på mamma Anna`s moster och hennes familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0