Tapeter m.m

Var inne och kikade på Måleributikenswww.maleributiken.se  ) utbud beträffande färger och fondtapeter  till vårt hus. Husets alla innerväggar kommer vi måla i en  vit nyans, har inte hittat exakt den färgen vi verkligen vill ha ännu, men det kommer!
Tanken är att den  väggen i vardagsrummet där sovgruppen ska stå ska vi tapetsera en fondtapet.
Grunden ska vara i vitt ,men med stormönstrat i svart för att vara i viss harmoni med våra svarta lädersoffor.Jag tror att det lätt kan bli "kaka på kaka" att ha en helsvart fondtapet med vita mönster.
De här två blev jag särskilt fäst vid på Måleributikens utbud:

image384
Broadway( www.maleributiken.se )

image385
Lookwww.maleributiken.se )

Det enda trista är att de är ganska dyra, men för mig känna det att jag gladeligen betalar för att få det jag verklgen vill ha.
Vi har dessutom helt bestämt oss för kök. Det blir ett klassiskt ekkök från Marbodal. Kanske inte det mesta budgetalternativet, men vi känner att om det är något vi vill lägga en extra slant på så är det köket, då vi båda  har ett stort intresse för matlagning. Nu ska vi bara få tummen ur och går och beställa det.
När Alida är för stor för spjälisen så ska hon få en ny,fin säng. Jag har gått & sneglat på  denna i flera år:
image386
Hoppas dock mannen tycker detsamma.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Snygga tapeter!

2008-02-19 @ 20:22:59
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Bob

Jag tycker den nedre tapeten är görsnygg! Har också tittat på den några gånger. :)

2008-02-19 @ 20:27:26
URL: http://SvartSpets.blogg.se
Postat av: Anna

Bob,
det tycker vi med!

2008-02-19 @ 20:59:50
URL: http://nazima.blogg.se
Postat av: Ulrika

Åh vilket bra länktips, är ju i fixartagen med hela tiden och Nina ska få ny bård och köket ligger näst på listan. Tycker den övre är skitsnygg, tyvärr tycker jag den nedre är lite för "vanlig" man ser sånt mönster hela tiden nu tycker jag. MEn men det är ju jag det.

Kram Ulrika

2008-02-20 @ 08:36:58
URL: http://www.enheltvanligmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0