Havrekakor med choklad, nötter & kokos....

Ikväll bakade jag jag ovan nämnda,  kakor. Receptet är hämtat från "Vinterns söta" som jag envist tjatat om  den senaste tiden.
Provsmakade bara en liten bit och konstaterade att de inte var så tokiga!
image300





En burk kommer lastad med kakor!
Detta är en present till en kompis.

För er som vill ha receptet kommer det här!

Havrekakor med choklad, nötter och russin

ca. 24 kakor.

200g rumsvarmt smör eller margarin
1 dl strösocker
2 dl farinsocker
1 ägg
2 dl vetemjöl
1 tsk malen kanel
1 tsk vaniljsocker
1/2 tsk bikarbonat
7 dl havregryn
1 dl mörk choklad
1 dl hackade nötter av valfri sort
2 dl kokosflingor

Sätt ugnen på 200 grader. Rör smör, socker & farinsocker poröst. Tillsätt ägget. Blanda mjöl, kanel
vaniljsocker, salt, bikarbonat.
 Rör ner i äggblandningen till en jämn smet.
Blanda ner havregryn, nötter, choklad & kokos.
Klicka ut degen på  en plåt, smord eller bakplåtspapper.
Grädda kakorna mitt i ugnen i ca. 15 minuter. Kakorna ska fortfarande vara mjuka när de tas ut ur ugnen.
Låt kakorna svalna på plåten, Lägg sedan över dem på ett galler för att svalna helt.

Kommentarer
Postat av: Malin ( Marias kollega )

Hej! Vad duktig du är som bakar så mycket, Jag är nöjd om jag fått några få pepparkakor utkavlade
( färdigköpt deg )
Från det ena till det andra. Jag läste om att du är inne i en läs-period och då gillar böcker om fängelse.. Jag har läst en bok som var otroligt bra, har även för mig att den har gått på film
( dock inte lika bra )
Den heter iaf :GLÖM ATT NI HAR EN DOTTER och är skriven av Sandra Gregory.. Den vill jag rekomendera till dig att läsa.
Jag ska köpa en av dom böckerna som du rekkade, Vad hette den nu då? Diplomatens dotter??
Ja, ja. Jag får gå tillbaka till ditt inlägg ang detta och kolla närmare.
Ha det så bra!

2007-11-29 @ 09:39:43
URL: http://malinjohansson75.blogg.se
Postat av: Ann-Sofie

Åh... låter ju inte så dumt precis. Jag - en gotteråtta! Farligt farligt - men härligt härligt!

KRAM*

Ps. Vad stor Alida har blivit. Jag har liksom tappat alla perspektv. Alva är 20 månader... iiihhh vad tiden går fort! Ds.

2007-11-29 @ 09:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0