Kakbak!!!!!

Igår roade Alida & jag oss med att baka  gaffelkakor med havresmak. Resultatet var väl inte det bästa,men lilla A (alltså inte jag :-)  ) älskade att få kladda och smaka på degen.
image203


Här kommer receptet(hämtat ur Sju sorters kakor)

Gaffelkakor med havresmak
ugnstemp 200grader

200g smör eller margarin,(men ta hellre 150g för jag tror det var därför jag misslyckades när det blev så mycket smör.)
4 msk socker
1 1/2 dl havregryn
3 dl vetemjöl

Rör smör/margarin & socker poröst,blanda i övriga ingridienser. Forma till små bollar och lägg på en bakpappersklädd plåt. Platta till kakorna en aning med en gaffel.
Grädda i ugnen ca. 10 minuter lite beroende på ugn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0