Här kommer receptet på kycklingen som jag bjöd släkten på, på min födelsedag

På allmän,nåväl på min mammaas begärna kommer här recemtet på kycklingen jag bjöd på när jag firade födelsedagen med släkten.
Jag beräknade lite på "en höft" ,men så här ser receptet ut för 4 portioner:

4 kycklingfiléer,alternativt 1 färdiggrillad kyckling.
1 röd paprika
1 burk creme´fraiche av valfri fetthalt, jag tog "LÄTT"
1-2 msk mango chutney(efter behag)
1-2 tsk sambal oelek ( beroende på hur stark ni önskar att den ska vara)
riven ost
Salt &peppar
Flytande smör/margarin att steka i


Strimla och stek kycklingfiléerna,slata och peppra,alternativt  dela den färdiggrillade kycklingen i mindre bitar.
Skär paprikan i mindre bitar och stek dem mjuka.
Smörj en ugnfast form och lägg i kyckling och paprika.
Blanda cremé fraiche,sambal oelek,mango chutney, salt och peppar. Häll över blandningen på kycklingne och paprikan.
Strö över riven ost och ställ in mitt i ugen på 200 grader i ca.10-15 minuter.
Servera med nykokt ris och en fräsch grönssallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0