Effektiv dag!

Idag har jag min lediga dag tillsammans med lillsnuttan.
Jag  kan inte minnas  när jag var så effektiv senast som jag varit idag.
Efter diverse bökande från Alidas sida, gick vi upp strax efter halv åtta , klädde oss & åt frukost. Sedan lekte vi lite på hennes rum och jag fortsatte med att rensa ut alla henne kläder som hon växt ur och det var mer än vad jag trodde!.
Satte på två maskiner tvätt, som sedan hängdes upp och skulle just fixa lunch när Alida somnade i famnen.
Under tiden hon sov hann jag storstäda badrummet, sätta en bröddeg, samt baka ut den.... Hemmafruvarning?????

Ärligt talat  så måste jag säga att jag trivs med att ha det så här. Att få en helt ledig dag med Alida & samtidigt komma ikapp med alla hemsysslor.
Nu när Alida sover middag passade jag att kikar runt lite på Polarn O Pyrets hemsida. Meningen är att hon ska få en windstopper & skaljacka att ha nu i vår. Windstoppern blir en perfekst vår&sommarjacka, vi hade en till henne förra våren och var helnöjda.
Har hittan en klargrön som jag är sugen på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0