Drömresan!

image275

Minns ni att jag tidigare skrivit om jag väldigt resesugen? Och då allra helst en vecka på Kap Verde hade suttit fint? Om man tror att drömmar kan slå in så stämmer detta garanterat i detta fall. Vår lilla familj har fått möjlighet att åka på 1-veckas semester på...just, det, Kap Verde!
För att göra en lång historia kort,  mor/svärmor/farmor fyller 50 till vintern och ville hemskt gärna ta med hela sin stora familj, med respektive och barnbarn på en härlig solsemester.
Sagt & gjort, preliminärbokade hon en veckas vistelse på Kap Verde för oss alla. Nu är det hela "offentligt" och vi är mycket glada över att ha fått denna möjlighet.
Tack vare denna resa kan pappa C vara föräldraledig lite längre än vad det från början var tänkt, och därmed skjuter vi på förskolestarten ochså, vilket känns skönt då jag redan nu blir lite smått nervös bara av tanken på att sätta Alida  i förskola.
En annan positiv sak är att jag fått ännu mer motivation till att gå ner i vikt. Har en massa"skräpkilon" sedan graviditeten som inte gärna flyttar på sig självmant, men nu blir det andra(nyttiga) bullar!. Visselrigen har jag redan börjat byta ut 1-2 måltider om dagen mot Naturdiet *ready*to*drink*. Det går åt rätt håll , men det går seeegt!
Får nog utnyttja spinningcykeln jag lånat avsvåger Daniel liiite frlitigare, nu kan jag dock"skylla" på förkylningar, men så fort jag blir bra blir det nya tag.

En resa och allt omkring den kräver som bekant en hel del planering och förberdelser. >En av dessa förberedlser är vaccinationer, ack så trist att lägga pengar på , men ett nödvändigt ont. Desto roligare är det att lägga pengarna på käcka prylar som är bra att ha med och som kan vara mer eller mindre nödvändiga:

image276
UV- sol/badklädsel för att skydda Alida från solen, visserligen har hon säkert ärvt mina piggment och tål solen, men det är bättre att vara försiktig.




Visserligen har vi en paraply/resevagn, men den fick sig en törn på USA-resan så det är nog läge att skaffa en annan, för det  blir säkert fler gånger så man är ute på resande fot och behöver en smidig liten vagn.
Dock känns det saftigt att köpa en ny, så det blir till att leta på Blocket isåfall...

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Vilken flax ni har! Men så skönt! Skulle gärna åka till solen själv (med familjen såklart) men det får vänta ett tag!

Ha det gott!
KRAM*

2007-11-02 @ 15:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0