Middagstips

Idag lagade jag en smarrig Salsa-gryta till middag, så enkel och såå himlans smarrigt , tyckte även mannen & dottern.
Här kommer receptet, kommer från  arla.se., men jag har ändrade lite efter eget tycke och smak så detta är "min" version:


Salsagryta  ( 4 portioner)

Ingredienser:

400g färsk skinka eller bog
ca. 400g frysta eller färska wokgrönsaker, eller gör som jag; 1 gul & en röd paprika samt en scharlottenlök samt 1 burk champinjoner
2 1/2 dl Matlagningsgrädde
1 msk kinesisk soya
4 msk tacosås valfri styrka, jag tog mild
matyoghurt
Salt & Peppar

Gör så här: Skär köttet i tunna strimlor, fräs detta i en stekgryta, ta upp köttet och fräs hackade paprikor, scharlottenlök och champinjoner. Häll på grädden och soyan. Låt puttra i några minuter, rör sedan ner tacosåsen, smaka av med salt & peppar.
Servera med kokt ris, matyoghurt och en grönssallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0