Dopsöndag

Idag döptes vår lilla skatt, Knut i Valla Kyrka. Broder/svåger/farbror Daniel & Syster/svägerska/moster Gita valde vi till Knuts faddrar.  Det var dubbeldop i Valla denna dag, en gammal bekant  till mig och kompis till min kusin döpte sin dotter där  samtidigt idag.


Dags för dopakten...

Till skillnad från Alidas "mastodont"-dopkalas valde vi att ta det lite piano med efterföljande doplunch hemma hos oss tillsammans med våra föräldrar, syskon, några av deras respektive, samt Christians farmor och min morfar.
Totalt  blev vi ändå sammanlagt 18 pers, så pyttelitet blev det inte, men betydligt färre än på Alidas dop.
Vi bjöd på hemmagjord smörgåstårta, kakor och en chokladtårta till efterrätt.

                             
Knut , Christian, Johannes,nydöpt, dopföljet utanför kyrkan vid en gammal askeröbos grav  

                  
Min morfar  Knut med sin namne ,Christians farmor Greta med  två "Knutar" i varierande storlekar

                      
Alida är förste presentöppnare, huvudföremålet sussar sött, Farbror Eric myser med Knut

Efter kalaset var vi lite sugna på att ge oss ut på en liten båtutflykt , men väl framme vid bryggan, insåg vi hur mycket det blåste att vi inte ville tamed barnen ut när det blåste så, så det fick bli lite picknickfika & lek på stranden istället, men det uppskattades av Alida ändå.
Nu är det sen söndag kväll så jag önskar alla läsare en skön vecka!!!!

Lek på stranden

Kommentarer
Postat av: Ulrika

åh, min gamla konfermationsprälle ju. Gamla goa Jan-Åke??? eller???



Fina bilder som vanlig





Kramkram

2009-06-15 @ 15:11:23
URL: http://www.enheltvanligmamma.blogspot.com
Postat av: Anna

Precis, vi var sååå nöjda med att ha det i Valla, lilla askerön tillhör Valla, så det kändes extra kul att ha dopet där!

kram

2009-06-20 @ 15:41:32
URL: http://nazima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0