Jordgubbar!!!!

Visst tycker ni som jag att jordgubbar verkligen hör sommaren till? finns det något mysigare än att sitta ute i trädgården/altanen/balkongen och mumsa jordgubbar, gärna i sällskap av vaniljglass eller lättvispad grädde med vaniljsocker eller varför inte bara som dom är?
Tack var jättegulliga sväföräldrar, tack, snälla, P & H, fick jag närmare 3 kg jordgubbar efter att de varit på ett självplockningsställe& plockat,  ca 1 kg frös jag in och resten har vi avnjutit  med lättvispad grädde blandat med vaniljsocker det belv mellanmål för mig och Alidusen som heter duga!
yummi!!!!!!!
Min stora fråga är  vad jag ska göra med de frysta jordgubbarna, har ni några tips? kommer inte på något mer än jorgubbspaj, jordgubbstårta, jordgubbskräm......


Väntar på att sköljas och rensas!


Kommentarer
Postat av: Jemima

Man kan mosa frysta jordgubbar med socker och ha i tårta. :) Eller så tar man dem och lägger frysta direkt i en ugnsfast form och river över blockchoklad, gärna vit. In i ugnen så att chokladen smälter och ät med grädde eller glass!



Ett annat tips: skölj aldrig färska jordgubbar i vatten, för då tappar de en del av sin smak. De ska inte heller serveras kylskåpskalla av samma anledning, utan rumstempererade och torra. (Fast det är klart, är de jättesmutsiga måste man ju såklart skölja...)

2009-07-03 @ 18:10:23
URL: http://jemimahammarlund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0