Fredagsmys & annat "matnyttigt"

...Denna helg blev det fondue! Vi fick två olika fondueset i bröllopspresent och de har legat nerpackade,men har äntligen kommit in i köksksåpen efter flytten så nu var de dags att användas.

Dukat för fondue

För lite mer än en vecka sedan fick jag en Herman  av en arbetskollega . För er som inte vet vad en Herman är för något kan jag upplysa er om att det är en vänskapskaka som ska stå på diskbänken utan lock i nästna 10 dagar innan bakar den. Det kanske inte låter  speciellt gott, men kakan bli överraskande god!
Jag bakade min Herman igår och det är svårt att hålla tassarna borta från den så , en stor del har jag fått frysa in, till framtida fikastunder.
Samma kväll passade även mannen på att baka lite gott bröd ochså!


Min Herman- kaka


Mannens  underbart goda, nybakade bröd

Senare på kvällen avnjöt vi det goda brödet med smör & ost, mums!


Kvällsfika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0