Hurra, jag har fått gröna fingrar"!!!!

Det trodde jag aldrig att jag skulle skriva, men det har jag. Fått  "gröna fingrar"alltså.
Från att ha varit noll intresserad och endast ägt kaktusar som krukväxter, har mitt odlarintresse tagit oanade höjder.
För alla som varit hemma hos oss vet att vi har rätt så stor altan, den tycker jag ser rätt tom och trist ut så nu har jag satt lite kryddväxter i krukor till att börja med. oOmmer kännas himlans lyxigt att bara öppna altandörren och plocka lite färsk timjan till matlagningen.
Nästa steg är lite trevligt blomster i krukor i form av rosor, tänkte jag.



I den stora krukan samsas, Timjan, Kungsmynta, Salvia, Gräslök och fransk Dragon, i den lilla krukan har jag planterat Rosmarin.





De här krukorna hittade jag hos Alvas hus och i de  vill jag gärna plantera något fint i och ha på altanen
....



Foto: www.alvashus.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0