Gaaahhh!!!!! hinner inte blogga, men här kommer iallafall en liten uppdatering av vad som hänt den närmaste tiden i vår familj

Sista helgen i September var en väldigt speciell helg ( i positiv bemärkelse). Vår lilla skrutta fyllde hela 2 år den 28:e och det firades i dagarna 2. Först ett pyttebarnkalas på lördagen för några små vänner och deras familjer. Vi kalasade på korv & bröd och till efterätt blev det en glasstårta modell tåg.
     
Presentöppning.....


Tågglasstårtan


Alida något skeptisk till de två ljusen

På söndagsmorgen  uppvaktade vi vår lilla pärla med sång och paket som innehöll bl.a, vattenfärger, kläder, och en gungälg.
På eftermiddagen var det dags för kalas nr.2 för närmaste släkten, vilket blev mycket lyckat. Många trevliga paket bl.a en leksaksdammsugare, en trehjuling.
 Kalasgästerna (och vi) mumsade chili corn carne med ris och sedan var det dags för tårtan "Sommaräng" att göra entre´. Denna gång hade Alida fått lite vana att blåsa ut ljusen.
 





Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Hallojsan

Så mysiga kalas ni haft och vilken fin tåg tårta.

Tänka sig att du snart är två barns mor! Tiden går fort, det får man alltid höra i alla sammanhang.

Men man skall inte låta tiden hindra än från att leva. För emellan allt man skall göra så måsta man njuta och leva livet. Oj så djup jag blev nu då...

Det är väll för jag kommer i håg den "tiden" som du lever i nu, dvs när våra killar var små och fyllde två år. Innan man vet ordet av d4t så har det gått ytterligare 15 födelsedagar och dembörjar gymnasiet samt sista året på högstadiet. Tur att Mattis håller kvar mig i "barnlandet".

Nog om detta. I går började jag blogga. Jag är har bara skrivit lite och inte lagt in några bilder ännu men det kommer. Hur skall jag hinna detta. Tur att vi skall lära oss pim, det kan nog behövas. Ha det så gott. Kram från Mamma Mia

2008-10-06 @ 20:44:04
URL: http://undermiastrappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0