Lite uppdatering......

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade bloggen...Sist var det efter min "lilla magåkomma". Fortsättningen på den ledde till att Christian åkte på det efterföljande vecka, men tillfriskande i turbofart. Den efterföljande helgen inleddes med ett besök på ICA focus i Gårda för att få ett signerat exemplar av senaste boken från min &  mannens senaste favoritförfattare, Camilla Läckberg!

Hon var riktigt trevlig och det blev lite småprat, hon tyckte att jag skulle läsa boken för min man:-)

Lördagen delade vi upp oss. Christian åkte hem till sina föräldrar för att hjälpa dem att riva farstukvisten. Alida och jag skulle varit på Dunnis(kläd)-party hos en mammakompis,
men tjejen som skulle visa kläderna hade åkt på magsjuka,så vi so skulle varit på partyt träffades hemma hos Mia för en god fika och efterföljande promenad.
 Bör tilläggas att jag hade styggt ont i fötterna efter promenaden från Olskroken till Brunnsparken. Väl i stan blev det ett besök på  nyöppnade Zara,och naturligtvis kunde jag inte hålla plånboken i styr utan shoppade lite sommarfint till lillskruttan. Hon fick en grön kattprydd, t-shirt, ett par röda trekvartsbyxor och ett par beiga ballerinaskor.

På söndagen var vi iväg på babysim,sedan väl hemma gjorde vi en storröjning,putsade fönster och dylikt.

Måndagen var lika med valborgsmässoaftonen och vi gjorde som många andra göteborgare,gick och kikade på chalmerscortégen.Innan cortégen var vi på lite förmingel hemma hos Rickard och Alida charmade naturligtvis alla Christians killkompisar.
1:a maj flydde vi stan och åkte hem till Alidas morföräldrar. Där grillade vi och hade det allmänt mysigt.
Tänkte dela med mig lite bilder från den dagen:

 Alidas mormor letat fram klänningen som jag hade på mig när jag kom till Sverige 1981.Kan tilläggas att jag var 1 år när jag bar denna klänning och Alida har precis fyllt 7 månader.;-)

Här försöker moster och tillika fadder Gita mata Alida med lite god köttfärssås& mosad potatis....
Alida i koncentrerad lek med morfar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0