Hyfsat lugn helg i "husbyggaranda"

Nu har sprängaren äntligen varit på tomten och sprängt bort en del av berget där vårt hus ska stå.
På lördagen åkte Christian och min pappa dit för att mäta ut exakt var grunden ska grävas samt lade ut rören som sedan ska grävas ner.
Jag och Alida spenderade tiden hemma hos mamma/mormor. Vi åkte bl.a hem till gamlemormor&gamlemorfar och hälsade på Jag hade bakat "Gula kakan"(receptet kommer snart i min mat&bakblogg)som vi fikade där.Gamlemormor hade en leklåda med massa roligt som Alida kunde leka med

Så här roligt hade Alida där sittandes i mormors knä.



Senare kom Christian och pappa hem och vi åt middag innan vi packade in oss för att åka hem till götet igen.
Söndagen blev det ochså en utflykt ut till tomten.Där vi mötte upp våra kompisar Henrik & Sofia och dera lilla tjej Elsa,som är 6-7 veckor yngre än Alida.
 Då skulle Henrik sätta ut elskåpet för byggelen,eftersom vi har anlitat honom som elektriker.
Tänkte visa er en bild hur vår tomt ser ut nu:



Sedan passade vi på att ta en skön promenad innan vi åkte hem till Sofia & Henrik och mumsade jättegod,hemlagad pizza, tack för en trevlig dag och god mat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0