Nu har det gått ett tag sedan,(igen)....

.....Sedan jag fyllde bloggen!En hel helg och snart en vecka.
 Nåja,här kommer lite uppdatering för alla som vill!
Fredagen var nog den sista riktigt varma och soliga sommardagen.
Alida och jag spenderade eftermiddagen i lekparken,och sysselsatte oss med att gräva i sanden (mest Alida) samt gunga(vi båda).
Alida tyckte dock babygungan var läskig,men det var helt ok att sitta i mitt knä när jag gungade. Mellanmålet intog vi utomhus och sedan somande Alida gott i vagnen.
När hon vaknat,gick vi in och hon fick greja lite med sina leksaker på balkongen medan jag hade en kriminalroman i högsta hugg.
Senare kom pappa Christian hem med riktigt god fredagsmat,eller vad sägs om färska räkor med aioli och grova baguetter?*mums*.
   
Lek på balkongen, Sista gången för i sommar vi sitter ute på balkongen och äter????

På lördagen fick vi besök av systeryster/moster Gita samt mamma/mormor & pappa/,morfar. Efter lite fika fick Alida visa hur hon kör bil.

Titta vad jag kan!!!
Resten av  dagen spenderade jag,Gita och Alida på stan,med lite god lunch ute samt lite shopping. Gita gick dock hem utan att hittat något. Själv kom jag hem med ny stekpanna(behövdes verkligen), ny tunika, attrialjer till att göra inbjudningskort till det stundande 1-årskalaset,samt lite annat smått & gott.
När vi kom hem hade David kommer ner,och  Christian lagade god,nyfångad rödspätta med hemmagjord remouladsås,citron och kokt potatis. Det smakade kanon efter en hel dag på stan.

           
Christian kockar,  Alida gosar i mosters knä,  Gita,lite smått trött efter vår hektiska dag på stan.

På söndagen bar det av till Majorna. Efter en god fika/lunch,traskade vi bort till Sjöfartsmuséet för att kolla in "Tintin"-utställningen,som visade sig äga rum på Stockholms sjöfartsmuseum,så det fick vi iinte kollat in.Däremot fick vi kollat in marinariet och alla dess fiskar. Sist vi besökte sjöfartsmuséet var förra hösten och då var Alida knappt en månad och sov sig igenom musée-besöket.Det gjorde hon dock inte nu,utan pekade och"pratade med"fiskarna. Bläckfisken som länge låg och tryckte under sin sten kom fram och "hälsade på oss".
En sak som INTE är bra med sjöfartsmuséet och som alla bör tänka på innan ett besök där är att caféet INTE tar betalkort. Hör & häpna,vad förvånade vi blev när vi skulle ta en kopp kaffe/the´samt ge Alida mellanmålet så när jag ska betala så säger de att det inte tar kort!!!!!! Finns det överhuvudtagent ställen i centrala stan som INTE tar kort nuförtiden???? trodde verklgen det hörde till undantagen.
Ja,ja,den efterlängtade koppen kaffe/the´tog vi när vi kom hem framför en hyrdvd.


Alida och papsen "pratar med" fiskarna på marinariet.
Kram alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0