Lite inspiration till vårt husbygge......

Idag tog vi en tur till Bauhaus i Bäckebol och Kakelpalatzet i Mölndal för att reda nu få lite inspiration till  kök och badrum(och flera andra rum ochså för den delen).
Den här stilen på klinkers & kakel  är fräscht ,enligt mig.Däremot är jag inte så förtjust i  det smårutiga  svartvita, och handfatet  är väl lite  väl futuristiskt för min smak,, samt badkar med  glasvägg är inte helelr i min smak,men lite inpriation ialla fall!

image155
Badrum i  serien Le Cave

När det gäller kök så är både jag och Christian inne på att vi vill ha ekkök, och smårutigt kakel,iallafall som landet ligger just nu. Vi kanske ändrar oss till något annat , men det  det är inte helt säkert.
Det här köket från Marbodal är vi förtjusta i,dock är inte handtagen riktigt min stil,men lite snygga är de.

image156
Marbodal Form ek (foto Marbodal)

Detta kanske skulle passa på diskbänken????

            
KUB  (foto Cult design)    Boxserien (foto Cult design)

Dessa ljusstakar skulle nog göra sig fina i storstugan/allrummet där vi komemr ha öppet upp till nock.
image159
(Foto Haga hem)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0